24 mars 2011

Filosof

Jag har funderat en del på det som jag skrev häromdagen. Om Åland och att jag trivs så bra där. Det är verkligen så. När jag kliver ur bilen vid vårt hus känner jag att pulsen går ner och jag känner mig lycklig och lugn. Stillheten, naturen och den friska luften är härlig. Jag har verkligen hittat en plats som får mig att må bra. Ännu bättre mår jag givetvis när jag även har de närmsta där samtidigt. Ibland när jag är ute och reser och allt inte är bra, planet kan vara försenat, jag har kört vilse, jag vantrivs på hotellrummet eller i staden, jag känner mig allmänt stressad - då brukar jag tänka på Åland och försöka ta in det lugnet.

Har du också en sån plats, som får dig att må lite bättre än vanligt? En plats där du känner dig trygg och lugn... En sådan plats tror jag för vissa kan vara på en hästrygg, för andra på en golfbana, vid havet eller kanske mitt i en storstad. Alla har olika behov och olika känsla för vad som får en att slappna av. En sak som jag tror är viktig, är att verkligen uppskatta den och våga må riktigt bra.

Slutflummat för idag.

Efter nästan två veckors mobilbloggande kom jag nyss på hur jag får internet i datorn genom att koppla ihop den och mobilen. Skönt att kunna skriva på ett riktigt tangentbord! :)


Efter morgonpromenaden blev det frukost och sedan golfträning i Ullnahallen. Ska strax sticka till gymmet! Älskar att träna!

Inga kommentarer: