9 mars 2011

Om kaniner och Turkiet

Ja, jag vill verkligen ha en kanin. Den dagen jag slutar tävla i golf ska jag starta kaninfarm. På ena sidan trädgården ska den vara - på andra sidan får Daniel ha sin ormfarm. Mindre bra om de två farmarna möts och nej, jag vill inte ha några dåliga skämt om vad ormarna ska käka! ;)

Vi hade kaniner när jag var yngre. Den första var Nina, min lilla älskling. Har fortfarande en bild av henne på kylskåpet haha :) Vi försökte få fler kaniner, två föddes döda, så vi gav upp och köpte Mimmi. Men tydligen hade Nina i alla fall gått och blivit med ungar igen så några veckor senare föddes fyra små skruttar. Vi behöll Maja, en underbar liten grå sötnos. Stackars mormor och Kalle fick vara kaninvakter ett antal gånger. En gång hade kaninerna kommit på att de kunde gräva sig ut, varpå mormor fick jaga dem runt i trädgården, livrädd för att de skulle trilla ner i poolen :) Efter några år dog de en efter en, sorgemånad varje gång.

Samma år som jag skulle ut på Europatouren kom jag på den lysande idén att köpa en ny kanin. Supersmart när man ska vara borta 260 dagar per år. Lille Chip var en fin kanin med stamtavla och rubbet, men insidan var inte lika fin. Till slut vågade inte ens jag sticka ner handen i buren utan handske. Chip fick åka till Finland och bli utställningskanin istället.

Nog om kaniner för idag (men snälla tomten, ge mig en kanin!!!) :)

Vad händer framöver då?

Jo, träning den här veckan. Kör rätt hårt och det känns bra. Idag känns det väldigt mycket, tränade ben på gymmet igår så jag slapplar fram. På fredag åker jag till Turkiet för en presskonferens inför Europatourtävlingen som hålls i maj. Hem söndag. Då är förhoppningsvis även Daniel hemma, åh vad jag längtar! Äntligen är det här jäkla Rysslandsäventyret över för den här gången ;) Nävars, det har varit spännande och roligt, men också tufft emellanåt. Tufft att ses så lite.

Nu ska jag sticka ut och springa och sen kan det nog bli lite shopping. I alla fall fönstershopping :)

Inga kommentarer: