25 nov. 2009

Onsdag

Har sprungit, duschat och käkat lunch och ska strax sticka till sjukhuset för att ta bort stygnen, usch usch.. Är lite nervös att det ska kännas äckligt och att det ska göra ont efteråt. Får hoppas det har läkt ihop som det ska..

I eftermiddag blir det säsongspremiär i golfhallen! Ska träna puttning..

Igår när jag var och handlade i en stor affär på Tornby hamnade jag i en låång kö till den enda kassan som var öppen. När det äntligen var min tur kom ett äldre par, som nyss handlat en massa grejer, tillbaka till kassörskan och visade en reklambroschyr från affären där det stod att en av grejerna de köpt inte alls kostade 59,50 som de betalat utan 49,50. Den tian ville de bestämt ha tillbaka! Kön blev inte direkt kortare medan kassörskan fipplade med sin icke fungerande telefon för att kontrollera priset med chefen, fick bekräftat att paret hade rätt och sedan skulle försöka reda ut det i kassan. Medan paret stod där och väntade och kön växte. För 10 kronor! Herregud. Jag letade i fickorna efter en tia men hittade tyvärr ingen. Annars hade jag kunnat lösa problemet smidigt..:) Det är en sak om det handlar om en hundring, eller kaaanske om det är en tia som felar och det inte är nån mer kund i butiken. Men i denna situation.. De hade knappast ont om pengar heller med tanke på allt de köpte, utan de var helt enkelt sjukligt snåla! Får man vara så snål?

Sjukhuset nästa..

Inga kommentarer: