17 nov. 2009

Dagens träning

Pust.. Löpning är alltid såå skönt efteråt, men ibland är det en pina medan man håller på. Idag var det kanske inte en regelrätt pina, men inte långt därifrån! Nu när jag sitter i soffan med en flaska iskallt vatten känns det dock väldigt bra!

Träningen kändes riktigt bra idag! Körde först ett svingpass på rangen, där jag tränade extra mycket på att få in svingändringarna med träklubborna, framförallt drivern. Mot slutet såg jag en solklar förbättring jämfört med innan, grymt skönt! Efter det spelade jag 9 hål, första rundan på väldigt länge. Mattor och vintergreener = inte optimal träning, men jag slog många drivar och fick träna en hel del wedgar plus att det altid är bra att få in lite målträning. Om vädret är okej imorn har jag tänkt spela 18. Ju fler rundor jag har i kroppen när jag kommer till Dubai, desto roligare blir det där. 

Ser fram emot att komma till värmen nu! Jag gillar ju dessutom Dubai, golfbanan vi tävlar på är kanon, havet är varmt och det finns ett stooort shoppingcenter i närheten där vi ska bo. I år har jag tänkt sticka in till det gamla Dubai, där det bla finns en massa marknader. Sedan kan jag tänka mig att det blir både skidåkning och ökensafari :)

Inga kommentarer: