23 nov. 2009

202

Dagens två träningspass är klara! Gym imorse, där jag klarade mitt mål med 100 kilo i knäböj. Målet var att klara det innan Dubai. Gött! Men då ska jag verkligen erkänna att det fuskknäböjisar, inte hela vägen ner till 90 grader, vilket är en väldig skillnad. Där tar jag betydligt mindre, men jag har ändå ökat en hel del där under min träningsperiod. När jag kommer hem lär jag väl få börja om med lite lättare vikter, men det brukar gå ganska fort att bygga upp igen. 

Efter lunch körde jag ett svingpass på Landeryd, som gick riktigt bra! Inte många träningar kvar innan jag sticker, så det är verkligen lätt att vara fokuserad. Det ska bli så skönt att komma iväg, för nu börjar det bli ruskigt att vara ute och träna! Det är ändå hyfsat varmt, runt 8 grader, men vinden och regnet som hänger i luften gör det så mycket kallare..

För en massa år sedan började jag med plate-spotting, en "tävling" där man letar efter svenska bilnummerplåtar i nummerföljd. Jag hade ett uppehåll på några år, men nu när jag har varit hemma ett tag har jag börjat igen. Det blir som en drog. Kan just nu inte se en bil utan att kolla numret..:) Håller dessutom på att bli galen för nummer 202 finns inte! Jag har troligen sett alla nummer som startar eller slutar på 2, utom just 202. Igår såg jag 201 och idag 203. Är det nån som vet om och isf var det finns en 202a?

När jag är mitt uppe i resandet brukar jag packa sent kvällen före och oftast handla solkräm och liknande på flygplatsen. Idag är det måndag, jag reser på söndag, men jag har redan börjat fundera på packning och ska strax sticka till apoteket för att köpa just solkräm. Kommer säkert ha packat klart på torsdag för säkerhets skull och inte kunna sova pga resfeber i veckan.. Nu vet jag hur det känns..:)

Kram!

Inga kommentarer: