1 mars 2008

Lördag

Jag får hoppas på en trevlig person i incheckningsdisken idag. Bagagets överviktskilon är lika trogna medresenärer som ipoden. Det är inte fysiskt möjligt att få en golfbag med klubbor, golfskor, bollar och regnkläder att väga under 15 kilo, som är maxvikten. Särskilt inte när antalet klubbor uppgår till 19 och såväl två dussin nya pro-v1 som en väska med träningsbollar måste packas med.
De senaste resorna har jag använt ett golffodral som är enormt stort och väldigt praktiskt eftersom allt får plats (vet inte hur många gånger jag fått frågan om vem jag gömt där i:)). Problemet är att trots att det från början fanns så mycket plats är det ändå proppat när jag ska åka, väskan väger tokmycket och jag får vara hypertrevlig vid incheckningen. Av denna anledning valde jag den här resan ett betydligt mindre fodral och dessutom bärbag. Men vad hjälper det, chansen att vikten ska understiga 15 kilo är ungefär lika stor som att Brynäs undviker kvalserien:)
Nämnde ipoden förut. Att lyssna på "Kom" i Sydney, "Jag fattar ingenting" i Washington och "Söndermarken" i Köpenhamn kan få vilket försening som helst att bli uthärdlig.
Hasta luego! Abrazos!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vänta bara tills du kommer till de lite mer avlägsna platserna på kartan. Där sitter strikta damer i incheckningsdisken som bara väntar på att kräva blonda Europeer på excess luggage och det blir bara högre om dom försöker vara trevliga. Flygbolagen idag behöver ta tillvara på alla möjligheter att ta betalt. Be prepared!