27 mars 2008

Skåne

Tillbringade veckans tre första dagar i Skåne för diverse möten. Det resulterade i en ny sponsor - alltid lika kul! Kul var det också att träffa caddien Andy, eftersom vi inte setts sedan i Australien. Mycket garv som vanligt och många historier att berätta.

En tidig morgon gick jag en promenad längs med strandkanten, i närheten av Helsingborg. Det hade snöat under natten så det knarrade vid varje steg. Solen sken och vinden hade för en gångs skull lugnat ner sig. Danmark syntes tydligt på andra sidan sundet. Det är nåt speciellt med städer som ligger nära vatten. Tänk om det gick att flytta Linköping så att det låg vid Östersjön! Stångån är iofs fin, men det blir inte riktigt samma sak...

Mamma och pappa håller på att sälja villan, mitt hem under nästan 23 år. Gissa om det är känsligt! Någon annan kommer att flytta in i mitt rum, laga mat i mitt kök och leka i min trädgård. Jag brukar inte ha separationsångest, men den här gången är jag helt knockad. MITT huuuuus!!

Nu ska jag sticka ut och springa runt ån. Förkylningen har gått över men kroppen känns fortfarande ganska seg, så det får bli en försiktig runda. Ha det bäst!

Inga kommentarer: