5 mars 2008

Svar om traning

Fick nagra fragor om min traning har nere i Spanien.

De har tre veckorna i Alicante agnar jag at traning. Det ar den stora fordelen med att vara golfproffs - jag kan tillbringa den tavlingslediga tiden var jag vill och da ar Spanien perfekt. Dels har jag varit just har i trakten i flera ar sa jag har en hel del kontakter, men det ar oxa lagom lang flygresa o manga banor att valja mellan. Runt pask kommer jag aka hem for att traffa vannerna o familjen under nagra dagar o sen bar det av hit igen. Men da for tavling. Det ar European Ladies Cup som spelas pa en bana en bit norrut fran Alicante. Kommer stanna kvar i Spanien under den da foljande veckan o eventuellt spela en Pro-Am, o veckan darefter ar det LET-dags igen pa en bana nara Barcelona.

Under tavlingssasong bor jag oftast pa hotell, vilket blir ganska trakigt efter ett tag. Att varje kvall behova gora sig i ordning for att ga ut o ata pa restaurang blir jobbigt i langden. Lyxproblem - jag vet - men fortfarande ett problem. Darfor forsoker jag i mojligaste man hyra lagenhet nar jag ar pa traningslager. Det blir dessutom ganska mycket billigare i langden, sarskilt om man ar nagra som delar.

Jag tranar for det mesta sjalv, men tycker det ar jattekul att ga ut o spela (las: betta) mot andra spelare. Den har gangen hyr ett gang svenska killar ett hus i narheten sa det finns alltid nan att spela med. Jag passar ocksa pa att lara mig sa mkt som mojligt av grabbarna, de vagar ofta leka mer med slagen runt greenerna.

Idag ar det inte varmt har! Shit, imorse kandes det som om jag skulle ut pa polarsafari, sa mkt klader som jag hade pa mig. Spelade Real de Faula med ett gang fran Landeryd, i vad som kandes som full storm. Pust vad jobbigt, men trevligt var det anda! Pa eftermiddagen akte jag till Alicante Golf o traskade runt 9 hal sjalv. Ar verkligen lattad att ryggen kanns sa bra!!

Johnny - har en idé om vadet: forloraren far bestalla peggar till vinnaren med texten: "jag vann". =)

2 kommentarer:

Petter sa...

Hej Lotta!
Har nyligen hittat din blogg. Skönt att din rygg verkar må bra igen. Ska bli kul att följa din säsong!
Lycka till med träningen!
/Petter

Jörgen Bengtsson sa...

Hej!
Kul med frågor och svar om träningen. Jag vill haka på med några nyfikna frågor på samma ämne:

* Hur ser egentligen en träningsrunda ut? Går du 9/18 hål rakt av eller nöter du på vissa moment? Går det att nöta slag på en bana - det kommer ju folk bakom? Eller?

* Spelar du gratis på banor i Europa eftersom du är på touren - eller tvingas du betala greenfee varje gång du ska spela?