12 mars 2008

Bilforare

Spanjorer ar generellt sett ganska lugna manniskor, med "mañana mañana" som framsta ledord. Jag har dock upptackt att det hander nagot nar de hamnar bakom en ratt o ska manovrera en bil. Plotsligt galler djungelns lag, storst gar forst o utan minsta hansyn till andra trafikanter. Det mest intressanta ar hur de kor vid trafikljus. Nar ljusen har slagit om till rott kor alltid minst tva bilar. Samtidigt startar tva bilar innan det blir gront. Hur dessa fyra bilar undviker kollision i varje korsning, det ar for mig ett mysterium!

Jag tranar fran morgon till kvall, spelar pa banan o bettar sa mycket som mojligt med grabbarna =) Kom just hem fran gymmet, dar jag kunde kora en hel del ovningar utomhus i solskenet. Underbart! I dag var solen riktigt stark sa jag rakade branna mig lite, inte alls bra. Framforallt ar golfbrannan katastrofal just nu. Kommer inte kunna visa mig pa en offentlig strand det har aret heller...=)

Ikvall ska jag aka hem till killarna, som hyr ett hus med svensk teve. Skont att slippa alla dessa dubbade filmer o hysteriskt snabbpratande nyhetsupplasare.

Horde att LHC vann forsta matchen. Kul!!

Inga kommentarer: