18 mars 2008

Traning traning traning

Sitter i huset i Playa San Juan, ater middag o lyssnar pa Gyllene Tiders ”Nar alla vannerna gatt hem”. Idag akte grabbarna hem o usch, sa tomt det blev. Efter att i tva veckors tid alltid haft nan att spela med eller kora narspelstavling mot, fick jag plotsligt trana alldeles ensam. Som tur ar stannar aven min tillfalliga sambo kvar sa jag slipper iaf bo ensam i huset. Men grabbar – tack for tva riktigt kul veckor o all supergod mat! Hoppas pa en repris i host eller nasta var!!

Spelade nio hal imorse pa El Plantio, ett sant dar varv som jag ska erkanna att jag uppskattar, nar jag gar helt ensam med bagen pa ryggen. Det blaste kraftigt sa jag passade pa att trana olika typer av vindslag. Det kandes riktigt bra, jag borjar lara mig att tycka om nar det blaser. Eftersom det aldrig blaser sa mycket hemma i Linkoping har jag inte fatt traning i att lasa av vinden o berakna hur mycket den kommer paverka slaget. Darfor har jag tagit fel beslut, fatt daligt resultat sa fort det blast o saledes tyckt allt samre om vindspel. Jag har dock insett nu att den enda vagen till att bli battre ar att trana i sana forhallanden.

Imorn ska jag spela La Sella, dar Europatourens lagtavling spelas om tva veckor. Jag har hort att den ska vara relativt svar, sa da kan det vara skont att ha sett banan innan.

Ska passa pa att svara pa ytterligare nagra fragor, som lamnats bland kommentarerna. Kul forresten – fortsatt garna fraga! Den forsta handlade om greenfee. Normalt sett far jag, som medlem i PGA (Professional Golfer´s Association), spela nagon runda gratis o darefter till reducerad avgift. Nu har vi dock hamnat pa den generosaste klubb jag nagonsin satt min fot pa, for vi far spela o trana gratis hur mycket vi vill. Det ar perfekt for banan ar bra o traningsomradena kanon.

Innan ett traningsvarv tanker jag alltid igenom vad syftet med rundan ar. I borjan av ett traningslager som detta ar det framsta malet att hitta kanslan for spelet o nota mycket narspel. Efterhand blir det mer o mer fokus pa att spela sa tavlingslikt som mojligt. Det ar en av anledningarna till att vi, som jag tidigare skrivit, garna bettar nagra euro nar vi spelar. Jag brukar vaxla tee, sa att jag bade far trana langa slag (fran vit tee) som brukar ge en hel del narspelstraning eftersom man missar fler greener, men ocksa nagra rundor fran rod tee dar jag ska gora sa manga birdies som mojligt. Om det ar mojligt slar jag garna nagot extra inspel eller gor om en putt. Jag forsoker spela tider nar det ar lite folk pa banan, for att fa mojlighet att gora denna extratraning.

Shit, borjar fa ont i halsen. Mums, en anledning att ata mer jordgubbar! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fixa lite Å, Ä, Ö.
Alt + shift så växlar du mellan olika keyboard languages. Har du inte svenska installerat så högerklicka i nederlisten på bokstäverna "En" (eller vad det står i för språk inställt) och välj inställningar och installera keyboard language.

Anonym sa...

Och kul med bra svar! Det är kul att läsa hur du gör med framförallt träningen. Tävlingarna har vi ju lite koll på genom vanlig media.