12 aug. 2011

Tvingades avbryta

Hörni det här är inget roligt att skriva, men jag var tyvärr tvungen att dra mig ur tävlingen på A6 pga ryggont. Jag vet inte vad det kommer ifrån, men det har blivit värre för var dag den här veckan och igår borde jag med facit i hand inte ha spelat. Jag kunde inte slå till bollen ordentligt för då högg det till, så alla slag blev halvfjuttar. Fick lägga till minst en klubba eftersom slagen gick mycket kortare än vanligt. På kvällen fick jag en bra massage, så imorse kändes det mycket bättre, men när jag värmde upp och slog på rangen fortsatte det att smärta och jag insåg att det bästa var att bryta. Dels för att det inte är något bra att spela när det gör ont, men även för att inte riskera att överanstränga musklerna ännu mer och kanske dra på mig något värre. Ett riktigt trist beslut, jag hatar att tvingas avbryta tävlingar, men hälsan går alltid först. Nu är jag hemma i Linköping och ska strax på undersökning.

1 kommentar:

Jenny sa...

Kämpa på! Hoppas att det inte är något allvarligt! Krya på dig :)