6 aug. 2011

Förbannade MC

För en gång skull är jag inte skitsur och jättearg efter att ha missat cuten (bara lite;)). Antar att det beror på att jag känner att jag verkligen gjorde mitt bästa och faktiskt spelade helt ok. Den här tävlingen har haft ovanligt många LPGA-spelare med, eftersom de "spelar in" banan inför Solheim Cup som spelas här om två månader. Dessutom har många varit i Europa de senaste veckorna för Evian Masters och British Open, så de stannade kvar för denna, ganska stora tävling. Det gör att cuten blev lägre än vanligt. Nu vet jag att jag kan och ska klara den i vilket fall, men ibland går det inte som man vill. Bara att fortsätta kämpa och träna hårt. Jag vet vad jag måste jobba på och det tänker jag göra.

Pappa och jag stack in till Dublin nu på eftermiddagen. Blev lite tröstshopping, en middag på Hard Rock Café, en massa promenerande, ett pubbesök och sedan en bussresa hem. Kul att åka buss i andra länder, sitta och kika på allt folk som kliver av och på och så kommer man mycket närmare städerna..




Inga kommentarer: