22 aug. 2011

Nepp hepp Ryanair

När jag kom in efter rundan i lördags var jag så arg och besviken. Jag såg slagen rinna iväg under de sista fem hålen och det kändes som att vad jag än gjorde så blev det bogie. Usch vad tungt. Det kokade inombords. Som vanligt stack jag ut på en låång löprunda, det funkar alltid.

Igår reste jag hem och bestämde mig för att inte åka mer med Ryanair. Oj, vad jag stryker resesätt just nu. Först att jag ska undvika Arlanda eftersom det är så långt iväg och nu Ryanair. Silverkortet med KLM lär väl komma allt närmare eftersom det bara blir Linköping kvar ;) Fast nästa resa blir faktiskt från Arlanda, hittade inget annat... I alla fall... Jag ställde mig i Skavstakön i Edinburgh, väntade runt 15 minuter tills det blev min tur. Min väska vägde 13 kg (får väga 15) och golfbagen 21 (får väga 20). Sorry sa människan bakom disken, bagen får bara väga 20. Jag trodde hon skämtade, min totalvikt understeg ju maxvikten och allt ska ju ändå åka med samma plan. Men nej, denna människa hade inte sin bästa dag, så jag fick helt enkelt gå ut sidan, lägga över ett par löpskor från golfbagen till resväskan. När allt var stängt och klart vände jag mig mot solstrålen igen, som då sa åt mig att ställa mig sist i kön. Trodde än en gång att hon skämtade, vilken komiker, men nej, hon menade allvar. Det var minsann hennes regler. Jag sa några väl valda ord och ställde mig sist i kön. Vilket kundbemötande.

Idag väntar en kul lunch, ett möte och ett nytt besök hos sjukgymnasten. Ryggen är inte helt bra än, så jag ska dit igen för att se vad som ska göras. Antar att det är vila som gäller, men jag vill veta om jag kan göra någon typ av träning och hur mycket i såna fall. Vill ju att det ska bli helt bra! Nästa vecka sticker jag iväg på en treveckorsturné och det vore sådär kul om det fortfarande gör ont då...

Bilder från Skottland kommer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men den här gången kanske personalen på planet stängde dörren ordentligt? Passagerarna ska inte behöva upplysa om att dörren är öppen trots att det gula bandet är fastsatt och planet redo för take off! Det är ju inte det mest kundvänliga flygbolaget. Hoppas Åke kan fixa ryggen. Kram

Anonym sa...

Håller med dig om Ryanair! 1000 kr för att byta namn på en biljett, 20 kr för en pappersadresslapp plus att man behandlas sämre än boskap som kund! Har man väska+golfbag är alla andra bolag billigare numera!
Bojkotta Ryanair!