16 aug. 2011

Första dagen i Skottland

Efter en smidig resa från Skavsta till Edinburgh och lyxig upphämtning med nya Audi A8 kom jag fram till mitt boende den här veckan. Det är superfint men ligger, bokstavligt talat, i middle of nowhere. Runt omkring är det åkrar, åkrar, kohagar och åkrar. Blir en billig vecka, ingen chans till shopping här inte :)

Tränade en del på förmiddagen och gick sedan banan efter lunch. Ryggen känns sådär, så jag vågade inte spela. Det gör inte ontont, men det känns hela tiden och jag vill inte påfresta mer än jag måste. Banan är en blandning av park och links. Till skillnad mot Irland häromveckan är det betydligt tajtare från tee, men greenerna är ganska mycket snällare. Tror banan kommer bli en utmaning för oss. Och våra amatörer. Den här veckan spelar vi pro-am i själva tävlingen och det är ingen cut. Bara att gå ut och kötta i tre dagar alltså ;) Jag har för en gångs skull en professionell caddie. En kille från Sydafrika som normalt går till en sydafrikansk tjej, som dock inte spelar den här veckan. Det är alltid skönt att ha caddie på de brittiska öarna, vädret kan ju vara en aning opålitligt :)

Moi moi! (bor med Ursula och Jennie från Finland så kommer bara skriva på finska i slutet av veckan;))



Inga kommentarer: