3 sep. 2009

Linser

Igår hängde jag med mor och far till optikern för att hjälpa dem att välja glasögon och eftersom jag tycker att jag har sett lite sämre på sistone passade jag på att göra ett syntest.. Det visade sig dock att jag ser klockrent, men att det skulle kunna bli ännu lite bättre med hjälp av ett par linser. Optikern hjälpte mig att stoppa in dem och sen gick jag där med dem stickande i ögonen. Till slut fick jag nog och tänkte ta ut dem. Lättare sagt än gjort.. Jag gjorde några tafatta försök med mammas instruktioner men det var inte lätt med henne och Daniel garvandes bakom mig..:) Paniken kröp på mig, tänk att få behålla ett par endagarslinser kliandes i ögonen i 80 år till. Inte kul! Räddningen blev pappa, som på något magiskt sätt lyckades få ut dem ur mina hysteriskt blinkande ögon. Linser, inget för mig!

Kom just tillbaka från gymmet där jag cyklat motionscykel i 30 minuter. Lika kul som vanligt.. I eftermiddag ska jag spela Pro-Am på Landeryd. Så himla skönt att få sova i sin egen säng och få träffa Harry och Daniel mellan rundorna! Hoppas det kommer många och hejar imorn och under helgen!

Inga kommentarer: