27 sep. 2009

Söndag

Hur gör man egentligen när man kör bil? Vilken pedal är vilken och hur gör man för att starta mjukt..? Dessa frågor får jag fundera på just nu eftersom sambon ska ta körkort och jag är hans  handledare. Tur att det finns körskolor också så jag inte lär honom totalt fel! När som helst borde våra intyg komma och sen får alla akta sig på gatorna! :)

Tre poäng igår, riktigt gött! Jag och Helena satt högt där uppe i logen som vanligt i två perioder men hoppade sen ner för att få lite mer känsla. Men jag hade glömt hur nära man faktiskt kommer, kändes ju nästan som att man själv var på plan och att pucken när som helst skulle flyga över plexit..!

Körde en halvtimmes cykel imorse på vår motionscykel framför tvn. Skönt att slippa gå ner till gymmet..! Den här veckan hade jag bara tänkt köra lite lättare, kul träning, men tre gånger hamnade jag på motionscykeln, vilket ju är den överlägset tråkigaste träningsformen jag vet. Men eftersom jag som sagt var smart nog att springa en timme i måndags och bli halt, har jag inte kunnat köra några pass eller nånting där jag får gå eller springa.. Hoppas verkligen det går över till imorgon så jag kan börja köra lite morgonpromenader och löpning igen (men inga timslånga pass!:)).

Golfen får vila ett tag till, jag är inte sugen alls nu. Tror det är bra med en rejäl vila nu för att sen köra järnet när jag väl sätter igång. Än så länge har jag otroligt nog inte lessnat på att vara hemma, tvärtom! Det är ju hur skönt som helst att träna, baka, träffa vänner och framförallt Daniel i mer än en vecka i taget! Jag börjar ju till och med tycka om att laga mat! Nästa vecka har jag tänkt köra en "Anna Anka-light" med en ansiktsbehandling. Lika bra att lyxa till det när man har tid! Kollade förresten på reprisen av Hollywoodfruar igår, och jag måste säga att jag tycker att hon har sina poänger! Hon är inte lika fel som jag trodde efter att ha läst tidningarna och hört snacket.. Men jag skulle aldrig vilja byta, huu.. Nä, jag ska vara glad att jag har en viss talang för golfen ändå, så man har sin egen karriär..!

Ciao!

Inga kommentarer: