3 mars 2009

ormar

Så var semestern slut för den här gången.. Jag har i stort sett varit ledig från golfen sedan jag kom hem från Australien, men igår var det dags att börja träna igen. Stack upp till Stockholm i söndags och tränade igår i Ullnahallen. Det gick grymt bra, kroppen kändes stark och svingen stabil. Idag blir det träning i Tannefors som vanligt..

Jag gillar kylan, särskilt nu när jag har den nya varma jackan, men samtidigt är jag sugen på att gå ut och spela på Landeryd.. Men det finns inte så länge det är så här kallt, för mina fingrar fryser till is direkt och minsta antydan till tunt slag bränner till rejält..

Hann besöka två tropikarier under Stockholmsresan. Först Kolmårdens i söndags, där jag gick omkring och rös konstant bland ormterrarierna. Sedan Skansen igår, då jag förmodligen vant mig lite vid de slingrande djuren för det var inte riktigt lika obehagligt längre.. Samtidigt är det lätt att vara kaxig när en tjock glasruta skiljer en från dem. En sänkning av blicken ner på kartan som visar ormens ursprungsområde, gör att jag vill sticka till golfhallen och nöta sving, så att jag inte missar fairway i fortsättningen och riskerar att springa på en sån orm i Australien, Sydafrika eller Thailand..

Nu ska jag sticka till gymmet och cykla motionscykel...

Inga kommentarer: