6 mars 2009

Back på Arlanda

14A står det på gaten framför mig, men jag måste traska typ 100 meter till för att komma till min, nummer 19. Planet är försenat nån halvtimme så passade på att kolla nätet under tiden.. Körde upp hit till Arlanda nu på förmiddagen, något skillnad på väglag jämfört med häromdagen när vi åkte hem från Stockholm. Då var sikten noll och alla bilar snittade runt 70 mellan Sillekrog och Norrköping. Nu kunde jag gasa på lite mer..:)

Fem heldagars träning väntar nu i Turkiet. Niklas är också här, så han kom med färjan från kobben, bra så! Har tänkt köra stenhård träning, teknik och nötning på förmiddagarna och sen spel på eftermiddagarna. Lite solsken hade inte skadat heller, har ju redan förlorat den mesta Australienbrännan..:)

D har skaffat en spikmatta, som består av en massa runda småplattor som ser ut som golfskornas softspikes, fast de här har många fler och spetsigare spikar. Tanken är att man ska ligga på den ca 20 min, för att få igång blodcirkulationen och slappna av och, tjaa, den ska helt enkelt vara bra för kroppen.. Första gången jag provade klarade jag max en minut och sedan brände det över hela ryggen. Men jag tänker inte vara sämre än ägaren, så igår kväll pinade jag i 15 minuter.. Då var ryggen helt prickig av spikarna och röd som om man varit på en riktig gnuggarmassage. Börjar dock tycka att det är ganska skönt att ligga där, även om det fortfarande är en lättnad att resa sig upp..:) Ska nog skaffa en egen att ta med på tävlingarna i sommar!

Nu ska jag börja röra mig bort mot gaten. Hoppas att det finns internet på hotellet... Kram!

Inga kommentarer: