11 mars 2009

Obesegrad

Så var träningslägret i stort sett över.. Bara en natts sömn och hemresa kvar. Kan sammanfatta fem riktigt givande och effektiva dagar, med fem spelade rundor, ett flertal rangepass med nötning av svingförbättringarna, två bra närspelspass, några timmars puttning och många låtars löpning på gymmet.

Och det viktigaste av allt - jag är fortfarande obesegrad på turkisk mark!! :) Har spelat ett antal matcher mot Niklas och två mot klubbens pro, och ingen av dem har vunnit över mig. Idag blev pricken när jag vann över Niklas med 7-5 :) Tilläggas bör dock att han spelade från längsta teen, medan jag gick fram till gubbtee.. Hur som helst.. nån som vågar utmana mig? :)

Det är intressant att se hur högt den tävlingen som jag vann på National värderas här. Alla vet vem jag är och vi har fått hjälp med minsta småsak. Vi skjutsas fram och tillbaka och det fixas och ordnas hela tiden. Dessutom verkar alla vilja spela med oss.. Ägaren av National första dagen, chefen på hotellet andra och idag ägaren av Carya Golf :) Inte riktigt som i Spanien, där man måste ringa från Sverige långt i förväg och säga att man skulle vilja komma och spela, och när man väl kommer dit känner man sig mest i vägen. Sen är det självklart än så länge så att det är många fler pros som vill åka till Spanien, så klubbarna där måste ha högre krav och kan även ta mer betalt. Plus som sagt, att min vinst har hjälpt oss rejält den här veckan.. Jag tror dock att jag kommer lägga majoriteten av mina träningsläger i Turkiet i framtiden, eftersom hotellen är grymma, banorna är många och välskötta och vädret snäppet bättre än Spanien.

Meeeen då, jag som bettat på 4-1.. Var helt hundra på ny LHC-vinst idag, men nähä.. Får ta det imorn istället när jag är på plats! Nu ska jag sova, uppstigning 05.00.. Hoppas kunna sova på planet så jag inte somnar under matchen :)

Inga kommentarer: