5 mars 2009

EC

Fick just reda på att jag är en av de två spelare som får representera Sverige i European Ladies Cup i april. Jag trodde att jag skulle få komma med, men det var såklart skönt att få det bekräftat. Nu blir det lättare att planera försäsongen, när jag vet hur mitt tävlingsschema ser ut. Efter den tävlingen blir det ett uppehåll på två veckor innan säsongen drar igång på allvar med start i Schweiz. Kommer troligen spela alla tävlingarna efter det, eftersom vi tappat ett flertal och det är ett ganska lugnt schema...

Slutspel ikväll.. Tror på fyra raka, helt klart! Vid förra matchen bettade jag på vinst med 6-3 på unibet och drog hem några sköna slantar, så nu är jag fångad av speldjävulen..:) Bestämde just vad jag ska satsa på idag, men det är hemligt...:)

Imorgon sticker jag till Turkiet för att träna några dagar med tränare Niklas. Det ska bli grymt skönt att komma ut på banan och spela igen. Dessutom väldigt speciellt att komma tillbaka till platsen för min första stora vinst, det är många minnen och mycket känslor kopplade dit. En lång resdag väntar imorgon... Själva flyget tar inte många timmar, men först bil upp till Arlanda, några timmar till godo där, byte i Istanbul och plötsligt har hela dagen gått åt.. Men men.. jämfört med monsterresan till Australien känns det här som ingenting!!

Nu ska jag träna i golfhallen.. Ciao!

Inga kommentarer: