20 feb. 2011

Globetrotter, jacuzzi och tv

Åhh vad jag längtar till värmen! Sprang en runda idag, med svidande kinder, en näsa som frös till is och bortdomnade fingrar och drömde om Dubai. Snälla gör det till måndag 28 februari nu! Kommer vara där en vecka, sedan blir det några dagar hemma innan jag sticker iväg till Turkiet för en presskonferens inför tävlingen i maj. Och ytterligare någon vecka senare blir det träning på El Plantio med mor och far :) Ska nog kunna uthärda kylan här och i Linköping kommande vecka ändå :)

Grabbarna grus har en egen brödrakväll, så jag har smitit iväg till vårt gamla hotell med datorn, njutit av en god hamburgare och ska snart gå hemåt och bubbla en sista gång i jacuzzin. Vill ha en jacuzzi hemma, det är ju det bästa om finns! Imorgon lämnar jag Minsk, troligen för sista gången. Nu börjar min säsong närma sig, med träningsläger och tävlingar. Ska bli kul efter en rekordlång tävlingspaus. Känns lite ovisst med formen, har ju mest slagit inomhus förutom mina två träningsläger i Spanien. Men men... några veckor återstår ju så jag ska nog hinna få till det. Dessutom ser jag mest tävlingen i Marocko som en uppvärmning inför säsongen som ju startar på riktigt i maj. En chans att kolla av vad som behöver finslipas eller grovjobbas på :)

Nästa vecka kommer det bli mycket träning. Jag har ju fysat hårt hela vintern för att bli jäääättestark till sommaren. Så många gym- och löppass ska jag köra. Sedan ska jag fortsätta träna på mina hästkunskaper, favorithästen Flika ska få besök :) Vill hinna med någon myskväll med tjejerna, äta paj hos bror ;), gå ut och partaja, träffa Ebbisen och hennes mamma och se alla (svenska) tv-program som jag missat den här veckan. Det är något jag saknar med allt mitt resande. SOLSIDAN, Halv åtta hos mig, Rum för en stjärna, Top Model, Sommar i Sverige, Sveriges Mästerkock, Sofias Änglar, Lyxfällan... Visst, Play finns, men inte om man inte har internet:( Älskar att ligga i soffan med ett gäng nappar och flippra mellan kanalerna. Har ju fullt upp från typ sju på kvällen :) Är såå less på alla dubbade filmer och kanaler här. Herregud, det är 2011, ska inte folket börja lära sig engelska snart?!

Nästan lite pinsamt här just nu. Sitter ensam i en soffgrupp, i sofforna intill sitter ett par, i övrigt är det tomt. Mitt på golvet sitter de tre tjejerna och spelar. Ska jag applådera? Låtsas som att jag är döv istället. Men de spelar fint! Även om det känns lite som i Titanic.

Godnatt!

Inga kommentarer: