7 okt. 2009

Slaget vid Lützen

De senaste kvällarna har vi eldat i öppna spisen och det har varit hur mysigt som helst. Men nu  ikväll blev det plötsligt baksug i skorstenen (förmodligen pga stormen ute) så all rök kom in i vardagsrummet istället. Sådär mysigt! Fönstren står nu på vid gavel, men jag skulle tro att soffan och de andra möblerna kommer stinka rök länge framöver.. Dags att stänga om vi inte ska få lunginflammation!! Harry har fått flytta ut i hallen, vill ju inte rökförgifta stackarn!

Cyklade på gymmet imorse.. Mina fötter är nästan helt bra nu men jag vågar inte springa än utan fortsätter terrorträningen ett tag till. Skönt att det finns ipods i alla fall så man får lite lättare att trampa! 

Efter lunch gick jag till biblioteket! Som tanten i disken sa när jag bad om nytt lånekort, "ooooj, det här var ett gammalt kort...", så var det väldigt länge sen jag var där. Synd, för det är faktiskt ganska skönt där inne. Så lugnt... Hittade några böcker som förhoppningsvis ska göra mig till en grym golfare:) En om fysträning och två med mentala tips... Men usch vad jag har tappat läskoncentrationsförmågan. Förr var jag ändå hyfsad i skolan och tyckte det var rätt kul att plugga, men nu är det en mardröm. Har tappat touchen helt hur man pluggar in nya grejer. Sorgligt. Nu är jag bara en korkad elitidrottare.. Hehe.. Nä så illa är det inte, men faktum är att efter sju (!) års uppehåll från pluggande har hjärnan liksom slappnat av lite. För att inte tappa all känsla för detta brukar jag lösa korsord och suduko och så släpar jag alltid med min spanska grundkurs. Plus bokläsande. Och skrivande här. Och vafan, jag tror man kan komma långt utan att ha pluggat. Min golfsatsning innebär ju inte förlorade år, tvärtom. All livserfarenhet jag får genom resorna, förmågan att fokusera och prestera under press och framförallt alla kontakter jag får världen över är saker som ingen kan ta ifrån mig. Dessutom finns det inte en mikrochans att jag skulle sätta mig i skolbänken nu. Får ju klaustrofobi varje gång jag hälsar på brorsan på universitetet! Nä, mina nylånade böcker är så långt jag tänker sträcka mig vad gäller plugg :)

Inga kommentarer: