23 okt. 2009

Lussebullar

Tränat på Landeryd efter en lång och skön sovmorgon.. Träningen känns bara bättre och bättre. Jag tog ju ett uppehåll på tre veckor efter den sista tävlingen, vilket var riktigt skönt och gjorde mig sugen igen. Det första passet därefter var såklart ganska ringrostigt, men utan pauser skulle jag aldrig orka träna så hårt som jag gör, och nu känns det ju bra igen. När jag var på Åland fick jag en del detaljer att träna på av Niklas så det är dessa som jag försöker nöta in. Det krävs många svingar och timmar för att ändra saker i svingen, eftersom man ju har svingat tusentals gånger med det gamla, som därför sitter fastgjutet i kroppen. Som med allt annat går det upp och ner, ibland kan det kännas som att det inte händer nånting, att man bara står och stampar utan att komma framåt det minsta och sen rätt som det är släpper det och man gör tydliga framsteg. Det gäller att när det är som tyngst, komma ihåg att det snart flyter på igen. 

Passet utomhus gjorde mig helt genomfrusen så nu sitter Harry och jag och myser i en filt:) Han är lugn än så länge, skulle tro att han tycker det är skönt där i den varma filten. Vi får rå om oss själva tills imorgon eftersom husse är på väg till Gävle. Jag tänkte faktiskt baka lussebullar! Kanske olagligt tidigt men vad sjutton, ikea har jag redan julgrejerna framme.. Och eftersom jag lär äta en del ska jag också ge mig ut på en löprunda. Har inte sprungit en meter sedan mitt idiotiska löppass för några veckor sedan, då mina fötter sedan strejkade ett bra tag efteråt. Så idag ska jag inte köra en timme utan snarare hälften.. Nu: bakning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Väntar på inbjudan för att skåda dina talanger :) Hoppas allt är bra!! Ta hand om dig!! Kraamar Anna