28 okt. 2009

Röd gubbe

Det jag nu ska skriva är en sån grej som är så mycket roligare när det händer än när det återberättas, men det skiter jag i och om nån tycker det här är kul är det ju bara bra..:) Daniel gav mig iaf ett väluppfostrat leende när han fick höra storyn..

På väg hem idag stannade jag för rött vid övergångsstället intill Ebbas blommor. Bredvid mig hade jag en tjej och en äldre farbror, ca 70 år. Eftersom det inte kom nån bil gick vi alla tre ungefär samtidigt, men halvvägs över kom det en cyklist (också 70-årig man) med röd jacka, som surt ropade "det är röd gubbe!". Varpå min medgångarfarbror snabbt ropade "nä, det är det du som är!".. Hahahahaha.. 

För att öppna vår frys måste man just nu ha grymt bra självdisciplin, för igår på Maxi föll vi för frestelsen och köpte "GBs favoriter". Frysen är alltså full av 88an, Nogger, Piggelin, Päronsplitt och Sandwich! Igår blev det en 88an och en Sandwich. Med tanke på hur duktig jag var på träningarna idag tror jag på en Nogger ikväll..:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha Lotta. Det är precis den humorn jag gillar... 31 dagar till avresa för min del.. Börjar redan längta till Duubbbiiee.. Kram