4 aug. 2009

Blåst i Wales

Wales är platsen för veckans tävling, banan ligger nånstans längs med den västra kusten. Jag kom hit igår och lyckades manövrera hyrbilen på fel sida vägen (rätt sida här!) i två timmar. Jag har kört vänstertrafik flera gånger förut men det är alltid lika läskigt i början när man inte har riktigt koll på hur stor bilen är. Dessutom är jag än så länge 100%-ig på att ta tag i handtaget på vänstra sidan av bilen..:)

Som försvarande mästare på den här tävlingen blev jag inackorderad på ett slott från 1800-talet en halvtimme från banan. Så jag hinner se en hel del av Wales på vägen till och från banan varje dag.

För första gången på länge har jag nu en caddie. Det är en man i 45(?)-årsåldern som har caddat på LET förut, bla åt Dale Reid och som nu jobbar heltid som caddie på en bana i Londontrakten. Efter dagens inspelsrunda känns det bra, han är trevlig, snabb och verkar plocka upp mina klubblängder direkt. Så vi kör den här veckan och så får jag utvärdera sen om det blir en fortsättning. Det var väldigt skönt att ha en caddie idag, i blåst och 100% luftfuktighet..

Nu ska jag ta en skön dusch och sen sätta på en av de tre filmer jag tog med hit. Bor man själv måste man ha nåt att fördriva tiden med..:)

3 kommentarer:

Ia sa...

Hej Lotta. Jag kan berätta att det finns en liten tjej här som drömmer om att få träffa er Harry. :-) Han är jättesöt! Ha kul i helgen och lycka till. Kram Ia och Filippa

Lotta Wahlin sa...

Han kommer till Aland nasta helg sa da kanske de kan traffas..:) Visst ar han underbar! Hoppas Melker sover och ater som han ska och att allt ar bra med er! Kram

Marie Litholm sa...

Håller tummarna för att du och den nya caddien kan hjälpas åt att försvara titeln. Lycka till!
/ Marie