2 okt. 2008

Madrid

Lyssnar på Eminem feat. Akons "Smack that". Det måste vara den mest spelade låten på Spaniens eller iaf Alicantes dansgolv. Jag kan inte minnas en gång jag har varit ute här i Spanien när den inte har spelats. Nu är jag dock väldigt långt ifrån att vara ute och dansa eftersom jag ska ut och spela runda nummer två imorgon. Istället sitter jag på hotellrummet och lyssnar på bra musik medan roomie Johanna pratar i telefonen som vanligt....:) Funderar på att sätta igång en bra film...

Har idag gått omkring och njutit i 18 hål av solen. Så sjukt skönt att se den, sist var förutom igår i juli! Jag spelade hyfsat men hade noll koll på speeden på greenerna. Jag puttade f-n sämre än den sämsta nybörjaren. Drog ett antal sexmetersputtar två meter långt och, jaaa, shit så illa det var. Tur att jag hade en bra tvåmetersputtdag, satte de flesta returerna. Stackars Andy, hans hjärta klarar nog inte en sån dag till...:)

På tal om Andy... han tar just nu varje tillfälle att träna. Nästa vecka ska han spela kvalet till SAS Masters Tour (Sverigetouren) och börjar nog bli smått nervös. Hans tanke är att kombinera jobbet som caddie med att spela några tävlingar där. På vår tour får alla icke medlemmar böter om de tränar på rangen, övningsgreen eller på banan. Det gäller alltså även caddiesarna och böterna ligger runt 500 pund. Det är därför vi ofta försöker spela in banan sent på tisdagarna så att folk inte ska se när vi tävlar om närmast hål eller när han vill maxa en drive. Den här veckan verkar dock touren vara ganska toleranta för han har nog slagit lika många slag på rangen som jag...:)

Jag är också lite nervös, min Thailandresa börjar närma sig... Det ska bli riktigt kul, men jag har inte bokat mer än flyget dit, så ovissheten som är tjusningen gör även att jag har en oroskänsla... Extramamma Johanna här bredvid är dock en rutinerad backpackare så hon har gett en hel del bra tips. Bara en sån sak som packningen är svårt, hur mycket ska jag ta med mig och räcker det med en ryggsäck? Vilka öar är måsten och vilka bör man undvika? Men jaja, det löser sig när jag kommer dit. Ruggigt skönt med semester ska det bli!!!

Nu dags för dusch och film. Johanna pratar fortfarande i telefonen. Tur att hon spelade bra idag så hon har råd med telefonräkningen...;D

Inga kommentarer: