22 okt. 2008

Bangkok

4 imorse ringde klockan och jag klev upp for att hinna med flyget till Bangkok. Mina tva dagar pa Koh Samui gick fort, som tur var, for det var inte alls lika fint och mysigt som pa de andra oarna. Mer turistigt och slitet... Traffade tva av de israeliska tjejerna fran Phangan, som ocksa aker hem snart, sa vi jobbade pa brannan hela dagen igar. Jag kopte ett cyklop som holl i tre minuter men som sen blev lagat av forsaljaren. Lyckades pruta ner det sa mycket att hans kollegor skakade pa huvudet nar de horde vad det kostat! :)

Landade iaf i Bangkok vid halv atta och akte direkt in till Khao San Road, den beromda backpackergatan. Hittade ett halvsunkigt hotell for 90 kr natten (anda ett av de dyrare!) och delade sedan en taxi med en matforgiftad israel till Siam Shoppingcenter. Skont att mjukstarta med lite vanlig shopping innan den galna prutningen inne pa MBK satte igang. Det ar ett kopcenter fullmatat med marknadsstand och alla river och sliter i en. Galet och jattejobbigt efter en stund, men jag alskar att pruta. Kom darifran med en del grejer till lagenheten, som jag hoppas ska fa plats i resvaskan (inte lagenheten utan grejerna :)). Imorn flyger jag hem, fran Bangkok via Helsingfors till Stockholm och sedan Arlanda Express och buss hem till Linkan. Annu en underbar resadag!! :)

Inga kommentarer: