29 okt. 2008

Golfträning



Med frusna fingrar stod jag idag på övningsfältet på Landeryd och nötte wedgar. Jag började ju med golfen i måndags igen efter semestern och har spelat två varv. Det första gick helt ok, ett över på norra... Igår spelade jag södra och gick på 66 från gul!! Den som är mest överraskad är jag! Här har man inte rört klubborna på nästan tre veckor och går ut och skjuter lägsta scoren på bra länge... Ett skönt kvitto på att allt slit från tidigare ändå har satt sig någonstans och att det finns kvar lite golf i kroppen... Det som inte funkade så bra igår var wedgarna så jag ställde mig som sagt där på fältet idag för att slipa på dem. Jag har fått frågan hur jag gör när jag tränar, så jag tänkte passa på att berätta det nu... Idag fokuserade jag på kortare slag, 30-60 meter, och la ut en liten hög med bollar var tionde meter. Sedan slog jag en eller flera från varje hög mot en flagga och försökte hitta känslan för var i baksvingen jag ska vända för att få till de olika längderna, hur mycket klubbhuvudet ska öppnas, hur jag ska göra för att få mer spinn och framförallt, att se till att jag är bestämd vid samtliga tillslag. I ärlighetens namn tycker inte jag att det här är den roligaste träningen när det är så kallt som idag, men med lite musik i ipoden går det något lättare. Det viktiga är att hela tiden variera avstånd och att vara 100% i varje slag.




Efter en shoppingrunda på ikea gick jag och en kompis till hemköp och köpte en massa naturgodis. Framför tvn vräkte vi sen i oss detta alldeles för fort och fick jättedåligt samvete, så nu kom jag just hem från en lååång promenad :) Imorgon ska jag köra ett hårt pass på gymmet och sedan ska jag hälsa på hemma hos mormor. Bara några få dagar återstår innan jag sticker till Marocko men jag utnyttjar varje sekund så mycket jag kan. En sak jag skulle vilja göra innan jag åker är att spela tennis, är det nån som är frivillig?? Jag är ganska kass, men tänker bli riktigt bra.




Mamma, jag lägger ut några bilder från Thailand här. Jag glömde ju att visa dem i måndags! Kram!








Inga kommentarer: