23 juni 2008

Trött

Jag är totalt slutkörd efter en lååång dag som, man nästan kan säga, började söndag morgon kl 06.30. Uppstigning och en 66a som avslutning inför semestern, klättring uppför listan och en slutlig tiondeplats. Någon timmes försök till sömn vid poolen och sedan middag med franskgänget på en kanonrestaurang nära havet. Hem vid midnatt för packning och sedan avfärd mot flygplatsen, där departure med Spanair skedde 03.30. Efter lite mer än halva resan till Madrid och utan att kunna somna hittade jag en ledig tresits längst bak i planet så den sista timmen sov jag gott. Ankomst till Europas sämsta terminal och efter en kass flygplatsfrukost köpte jag ett par läckra solglasögon som belöning för en bra första halvlek av säsongen 2008. Efter ett par timmars blundande på en hård bänk och ytterligare några under nästa flight landade vi i Köpenhamn och tog tåget upp till Helsingör. Färjan över sundet och upphämtning av Steven. Nu var jag så trött att jag inte längre kände hur trött jag var.

Hängde med grabbarna ut på Viken och caddade till caddien. Shit, vilken blåst! Jag kunde knappt stå upprätt och fick bekräftat hur svårt det är att spela i vind. Här gick tre killar, uppväxta i Skåne med scratch i hcp, och hade stora problem att hålla bollen i spel. Ödmjukhet inför uppgiften och god fantasi är vad som krävs!

Efter en god middag ska jag nu lägga mig för att imorgon träna med fystränare Dan i Malmö. Sedan blir det körning hem till Linkan. Förutom seriespelet fred-lörd väntar två veckors tävlingsledighet. Det ska bli så grymt skönt!!

Inga kommentarer: