16 juni 2008

Försenat flyg

Resandet är en stor del av golfproffslivet och det är också något som jag normalt sett tycker om. När jag nu sitter här på en hård bänk med datorn i knäet och planet till Teneriffa är försenat på oviss tid, önskar jag att jag hade ett vanligt kontorsjobb där jag kunde ta cykeln hem från jobbet. En punka i värsta fall ger ändå möjligheten att gå eller ta bussen hem. Att simma till Teneriffa med bagen och väskan som sällskap känns inte så aktuellt...

Jag har förresten inte skrivit något om att golfbagen inte hängde med vårt flyg till Portugal förra veckan. Ett oroligt dygn följde tills Lost and Found på Faro flygplats ringde och sa att den fanns hos dem. Det är inte kul att bli av med klubborna, de är alla anpassade just efter mig och min sving. Självklart skulle jag kunna spela med ett annat set, men troligtvis inte lika bra. Och det är mitt jobb (hobby! :)) att spela bra!

Fast på en spansk flygplats är ingen höjdare. Bara vita baguetter med tråkigt innehåll att äta. Det måste dock finnas en gud, gratis trådlöst internet räddar min dag.

Var inne en sväng i Sevilla (hyrde en bil i tre timmar!) och shoppade en ny bikini. Under de kommande två veckorna hemma i Sverige hoppas jag att solen skiner järnet!

Hups, boarding, är det sant!?!

1 kommentar:

Petter sa...

Att sitta fast på en flygplats är så himla tråkigt! Hoppas att det inte störde din uppladdning, och att klubborna kom fram den här gången!

Lycka till på Teneriffa!