18 juni 2008

Andy skriver

Hej alla Linköpingsbor och övriga svenskar!

Då Lotta sitter nere och ger en intervju till ett Engelskt magasin så tyckte hon att det var dags för ett gästbloggande. Så med förhoppning om att ni förstår skånska i skrift så är det Caddien som håller i ”pennan”. Efter att jag fick en vecka ledigt och pappa Mats skött min syssla föredömligt är jag åter tillbaks på jobbet. Veckans kontor stavas Teneriffa där arbetsplatsen har en underbar utsikt, svart bunkersand och är så pass kuperad att även en atlet som undertecknad kommer tappa ett kilo eller två.

Idag har vi spelat ProAm a la Långsam, fem(5)manna scramble med spanjorer som definitivt inte hade något möte inbokat på eftermiddagen. Två av vardera kön där den ena damen tog priset, på sista hålet ber hon mig att springa ner och hämta hennes boll som hon glömde på fairway. Detta efter att hon spelat 18 hål med golfbil. Så även om Gwladys Nocera och Georgina inte är de mest humoristiska att spela med så känner jag i alla fall att morgondagens spelpartners är ett byte i rätt riktning.
Vi är redo för den veckan, så sittandes här i full Sverige outfit hoppas jag bara att Zlatan & Co är redo för kvällens uppgift! Matchen kommer att ses i hotellets resturang med inhyrda fans från Norge, England och Frankrike med en Pizza, lite oliver och kanske en Kall eller två.

För denna gång

ANDY

Ps 2-0, Zlatan 32:a och Larsson i 67:de. DS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lotta hjälp!!!

Hur törs du släppa Andy loss vid datorn??? Nåja han skötte sig bra ändå tyckte jag. Sitter vid köksbordet och intar min frukost. Är rätt skönt att vara hemma för en gångs skull. Spela bra nu därnere jag följer er vid datorn.
Kram Anna

Anonym sa...

Andy!

Slog precis på tvn och skymtade Lottas namn, kom på att det var nån skum skåning som brukar gå caddie åt henne.

Fotboll på Had Rin i vinter?

Robin