1 mars 2012

Sporty day

Jag kommer slockna tidigt ikväll. Gick upp halv sju för att åka till andra sidan stan och spela Alicante Golf. Det var där jag tränade förr såhär års, men nu är det många år sedan jag spelade banan. Kul att vara tillbaka, dessutom på riktigt fina greener. Jag spelade stabilt med tanke på att det var årets första 18-hålsrunda, sexton par, två bogies.. Snålt med birdies, yes, men de kommer.. Huvudsaken är att jag kan spela utan att det gör ont! Efter rundan åkte vi tillbaka till Plantan för att äta trerätterslunch, som vanligt. Den vill man inte missa :)

På eftermiddagen körde jag en puttövning (Jons snöre) där jag satte personligt rekord med sjukt många poäng och dessutom klarade av en sak som jag borde vara ensam om. 4 poäng 15 puttar i rad!

En löprunda och därefter lite bergsklättring fick avsluta den sportiga dagen :) Nu sitter jag med knutna tummar för LHC. Kääämpa!



Ett av korthålen på Alicante Golf


Mamma spelade på en gul boll idag. Inte så lyckat när vi spelade ettan bredvid rangen, där alla bollar är gula :)


Inga kommentarer: