10 mars 2012

Hemresa

Det är snabba vändningar här.. Igår planerade jag att vara kvar här i ett par veckor till, men efter att ha slagit i en timme på rangen idag, med en rygg som gjorde ont, bestämde jag mig för att flyga hem imorgon. Jag är väldigt less på att smärtan inte har gått över helt. Vill inte gå in i säsongen med ryggont, utan nu ska jag åka hem och verkligen försöka få det att bli bra. Jag har varit otroligt noggrann här nere med rehab, stretch, fys osv men tydligen är det något mer som måste göras. Får hålla tummarna att Magnus och Jocke uppe i Övik har tid mitt i slutspelet att hjälpa mig...

Det här träningslägret blev väl på sätt och vid som jag tänkte innan, eftersom det gjorde rätt ont när jag åkte. Planen var ju att fokusera på närspelet och puttningen, vilket jag också gjort. Grejen var bara att ungefär mitt under lägret så kändes ryggen mycket bättre, hoppet tändes och jag började planera att köra mycket spelträning. Men jag har inte kunnat spela mer än 36 hål på fem veckor. 

Samtidigt har jag inte genomfört förgäves, jag tror aldrig att jag har lärt mig så mycket på så kort tid! Stort tack till Gustav för att du svarat på alla mina miljoner frågor :) Nu kan jag slå många fler typer av wedgeslag än vad jag kunde innan. Jag har bytt puttgrepp (egen idé:)), lärt mig en ny teknik vid bunkerslag, fått mer förståelse för svingen... Kort sagt - jag är en bättre golfspelare nu än för fem veckor sedan!

Nu måste jag gå upp och packa väskan och sedan ska jag åka ut på en liten sightseeingtripp medan killarna är iväg och spelar på en grannbana... Bjuder på några bilder från veckan... Trevlig helg!!


Jens visar Henke och Robin en annorlunda övning...:)


En av alla jätteananasar på banan :)

Jag på korthålsbanan

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag såg ett program på TV som handlade om ett lustigt tefat liknande hus på Åland :)

http://svenska.yle.fi/matochfritid/specialartikel.php?id=1268