7 mars 2012

Tiger

Nu har jag under en månads tid umgåtts med killar, om inte dygnet runt så nästan. Och en person verkar fylla deras tankar mer än allt annat: Tiger Woods. Hans spel analyseras in i minsta detalj, varför puttar han sämre nu, olika teorier letas upp på nätet, youtubeklipp rullar gång på gång, det diskuteras om svingen är bättre eller sämre än vad den varit, hans slag på hål nummer 7 under en tävling 2009 får beröm och inte minst det han nu senast slog, 220 meter med en perfekt fade upp till pinnen. Att teknikfantasten Gustav har tankarna på sådant förvånar mig inte;), men att ALLA de andra killarna är likadana, det kunde jag aldrig tro. Niklas läste puttningsteorierna, Jens funderar över världsranking, Henke och Robin gillar hur han assar en bra putt och hans fina bollflykt - glöm inte den. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaah. Rädda mig. Jag har aldrig nånsin analyserat en annan spelares sving. Jag har noll och nada intresse av det. Och så ska jag lyssna på de här jönsarna från morgon till kväll. Men.. Haha.. Gillar er i alla fall grabbar :) Får väl hoppas att ämnet inom en ganska snar framtid är färdiganalyserat. Fast - då lär Tiger spela en ny tävling, slå nya fina skruvar och så var vi tillbaka i tugget.

Nu ska jag äta. Hej!

1 kommentar:

Johanna J sa...

Haha, skillnad mot de världsproblem vi tjejer brukar lösa på touren... ;-)
Hoppas ni har det bra! Hälsa grabbarna, iaf de jag känner! Kram från "mamma"