1 feb. 2012

Träningsvärk

Godmorgon!

Här sitter jag med träningsvärk i varenda muskel i hela kroppen. Körde ett träningspass igår med modo och fick uppenbarligen träna en massa muskler som inte brukar användas. Vid alla övningar var jag tvungen att vara extremt noga att bålen skulle vara stabil och arbeta på rätt sätt. Jag hade tre personer som stod och granskade mig, så det gick inte att småfuska ;) Nytt pass idag igen!

Jag har börjat plugga en kurs på distans, som heter Kost och prestation (det engelska namnet Sports nutrition låter lite häftigare:)). Tanken är att förbereda mig för framtiden, att äntligen få använda huvudet till mer än att tänka på nästa träningspass och samtidigt lära mig mer om hur jag ska äta för att få ut mer av träningen. Kursen pågår fram till maj, perfekt med tanke på att tävlingssäsongen drar igång då...

Nu ska jag äta en väldigt tidig lunch så att jag orkar träna!


1 kommentar:

Anonym sa...

Kost är ett intressant område. Sedan jag läste en bok om kost så tänker jag mer på vad jag äter, men tyvärr så har jag inte ändrat mina matvanor speciellt mycket. Så nu blir resultatet "Aj aj, det där var inte bra för mig" när jag äter något som inte är nyttigt :)