8 feb. 2012

Dag 1

Har haft en härlig första dag här på El Plantio i Alicante! Insåg direkt att det inte var så varmt som det såg ut, så de tjocka tröjorna och mössan fick åka på. Började med putträning och fortsatte sedan till närspelsområdet. Vilken underbar känsla att få slå på grönt gräs igen! Känslan var kvar hemma i Sverige till en början, men efterhand landade bollarna allt närmare hål. 

Jag vågar inte börja svinga än (sorry Magnus och Jocke, jag lovar att jag ska försöka, snaaart;)). Det är en pina att gå förbi själva golfbanan, särskilt nu på eftermiddagen när det var helt tomt. Vill ju bara gå ut och spela, spela och spela...

Det finns ett gym här på klubben, som faktiskt är riktigt bra. Eventuellt ska jag åka till en sportaffär imorgon för att köpa några redskap som inte finns, men de allra flesta av övningarna jag har fått går att göra redan nu. Kunde koppla in iphonen till högtalarna så min spotifylista dunkade högt. Skönt att vara helt ensam på ett gym! :)

Nu är det dinner time!

Adios!

Inga kommentarer: