8 dec. 2011

Världsstaden Linköping:)

Min spelpartner i pro-amen idag frågade om jag bor i Stockholm. Standardfrågan när man berättar att man bor i Sverige. Nej, sa jag, jag bor i Linköping, två timmar söder om Stockholm. Meen åh säger då mannen: "jag läste om Linköping för ett par dagar sedan! Något om JAS Gripen."

Wtf!

Här står jag med en ur-indier i mångmiljonstaden Delhi, hundratals mil hemifrån, och så känner han till älskade lilla Linköping. Jag blev så stolt!:)

Nu ska jag sova. Tävlingsdags imorgon. Jag är laddad. Taggad. Vill spela bra. Vill ha medstuds, bollen mitt i hål och få slå sköna slag. Uppstigning 05.10 (förmodligen innan många av er där hemma hunnit lägga er!) Baksidan av golfproffslivet:) Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lotta. Men tanke på bilden nedan utanför hotellet så förstår jag vad du menar med att det är ett "grisigt" land... men så måste det ändå vara ett "grymt" bra hotell ni bor på... Eller är det på ett "so"..? Se det positivt du har ju julskinkan inom räckhåll... Lycka till! Stora kramar Mariana ;-)