7 dec. 2011

Efter några dagar i Indien...

Klockan är 17.45, alltså skiljer det 4,5 timme jämfört med Sverige. Skumt det där med halvtimmen tycker jag. Vägrade länge (innan jag varit här) att tro pappas klocka som sa att det fanns halvtimmar i tidsskillnad, men nu har jag insett att så är fallet. Jag brukar aldrig ställa om min armbandsklockan (lite pga att jag inte vet riktigt hur man gör) men nu var jag tvungen, skulle garanterat ha kommit en halvtimme för tidigt eller för sent annars :)

Resan hit till Delhi från Dubai gick smidigt. Bara tre timmar. Kikade film, åt och läste bok. Sånt som man brukar göra när man flyger alltså. Önskar man kunde utnyttja tiden bättre till att göra sig själv smartare (plugga något), mer allmänbildad (läsa faktabok istället för deckare) eller mer vältränad (gym i ekonomiklass). Men nej. Jag kör på med film, mat och deckare.

Ni fattar inte hur skitigt det är här. Det är helt jävla stört. Skräp överallt, luften är så skitig och förorenad att det gör ont i halsen på kvällen och näsduken blir kolsvart när man snyter sig. Att gå morgonpromenad eller springa utomhus är inte att tänka på. Varken på grund av luften eller trafiken. Det ser konstant disigt ut. Stackars människor som måste leva i detta. Jag själv räknar ner dagarna tills jag får komma tillbaka till underbara Dubai. Men jag ska inte klaga för mycket. Måste säga att jag ändå gillar Indien mer än Kina. Kan inte riktigt säga varför. Känns bara bättre.

Nu ska vi sticka iväg på proammiddag. Det blir rätt kyligt på kvällarna så jag försöker bestämma vad jag ska ha på mig. Packningen består inte direkt av tjocka tröjor nämligen... Imorgon ska jag börja knåpa ihop min krönika till Corren. Kul! Gillar att skriva.

Här kommer några bilder från India:




Morgonhutten. Fy fan vad vidrigt det är men än, peppar, peppar, har vi inte blivit sjuka.



Utsikten från vårt första hotell. Bytte sedan till IBIS, som var fräschare. En parentes är att vägen där nere tillhör en av de bättre här. Har aldrig varit med om så guppiga, ojämna och slitna vägar. Helt stört!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ta Gammeldansk i stället funkar lika bra och smakar så mycket bättre.