23 okt. 2011

Under the coconut tree

Såååå glad!! Äntligen fick jag till en bra runda och tävling! Jag spelade riktigt bra idag och brände faktiskt två korta puttar så -4 kunde varit ännu bättre. Men vad gör det - jag är jättenöjd!! Det har varit sjukt varmt idag. Det blåste inte lika mycket som det gjort innan och på vissa tees och greener stod det helt stilla med gassande sol. Har druckit sjuttioelva liter typ.

Sitter på hotellet och väntar på bussen till flygplatsen. Ikväll flyger vi till Shanghai. Jag och det finska gänget (snart snackar jag flytande finska, så mycket som jag umgås med dem:)) ska sova på flygplatsen och sen turista och SHOPPA imorgon:) Imorgon kväll åker vi vidare till tävling #2 som ligger två timmar från Shanghai.

Det har varit en kul första vecka i Kina. Har verkligen inte sett mycket av landet egentligen eftersom det här är ett så lyxigt ställe, men man märker ju att vissa saker skiljer sig. Som maten (blä vad den inte är god, längtar efter taco, fräscha sallader och en blodig biff!), de otroligt på gränsen till jobbigt hjälpsamma kineserna, deras bordsskick (de äter fortare än jag och stoppar in allt i munnen samtidigt så hälften hänger ut)... Och en massa annat. Men nu måste jag spela wordfeud! Hejsvejs!

4 kommentarer:

Ulla-Britt Olsson sa...

Stort GRATTIS! Jag har väntat och hållit tummarna, det har liksom legat i luften att det skulle bli något bra. Nu ska jag själv ut och spela, det är fantastiskt att vi fortfarande har fint golfväder och sommargreener här i Svedala.

Anonym sa...

Jättebra spelat Lotta! Vi ska också ut och spela här på Åland. Det är ju inte lika varmt som du har det i Kina men lika skönt är väl det ;) Kram från mamma och pappa

Anonym sa...

Grattis o bra spelat
M.vh Uffe

Anonym sa...

Grattis tll det fina spelet! Du kan :)
/Sussi