19 okt. 2011

Sanya

Lotta är nu på plats i Kina, närmare bestämt i Sanya på ön Hainan som ligger långt söderut i Kina. Hon har svårt att blogga själv därifrån och därför kommer jag, hennes mamma, att sköta bloggen åt henne. Här är första rapporten:

Resan hit tog exakt på minuten (!) 24 timmar. Det kändes som att jag var framme när
jag landade i Shanghai, men då hade jag två timmars väntan, tre timmars flyg och en
timmes bilresa kvar... Stapplade ner till en restaurang och åt en rekordsnabb middag
så fort jag kom till hotellet och stupade sedan i säng. 10 timmars sömn senare
vaknade jag hyfsat utvilad, undvek att kika på den svenska klockan som ju visade
mitt i natten, åt en ovanlig frukostbuffe (bilder kommer en annan dag) och åkte ut
till banan. Tränade ett tag och gick banans sista nio hål. Insåg att man bör undvika
att missa fairway på vissa hål (ormar:)). Nu på eftermiddagen höll jag en clinic för
några kinesiska amatörer. Kom precis tillbaka från havet, där jag faktiskt vågade
bada. Är livrädd för hajar, men höll mig närmast stranden :)

Imorgon ska jag gå upp tidigt för att spela in banan. Vi måste ha caddies den här
veckan, men som tur är finns det en massa caddies som jobbar på banan även till
vardags så de borde ha hyfsad koll på hur man beter sig...

Nu måste jag göra mig iordning för en välkomstmiddag för alla spelare.

Inga kommentarer: