25 apr. 2011

Söndagsnöje

Igår spelade jag 18 hål på Vesterby på eftermiddagen, körde rally på vägarna in till Linköping, stressade med att slänga ihop lite mat som jag åt på stående fot medan jag rusade runt och letade kläder att packa, med tvn från Czech Hockey Games på i bakgrunden. Såg slutet av matchen och satte mig i bilen efter slutsignalen. Målet var Stockholm, som jag i min enfald fått för mig skulle bli Daniels depåstopp mellan turneringen i Tjeckien och VM i Slovakien. Jag var rätt trött men eftersom vi under det senaste året har setts ungefär lika ofta som jultomten möter påskharen vill man ta varje chans att ses några timmar extra. Efter Nyköping och 1h20min körning inklusive långa köer pga vägarbete ringer mobilen. Daniel. Som berättar att han har planerat att lifta med Pajen hem till Linköping när de landat under söndagsnatten. Och att han måste hem för att hämta grejer inför VM. Jag inser att min resa gjorts helt i onödan, vänder på närmsta ställe och muttrar surt i telefon;) Bara att åka hemåt igen. Runt klockan 23 rullar jag in i Linköping med hes röst efter att högt ha sjungit med i alla låtar för att hålla mig vaken. Har just kört bil i 2h20min och egentligen inte kommit nånstans. Jag lärde mig dock att snittförbrukningen går upp av motorvägskörning jämfört med landsvägs, att Oscar Linnros och Veronica Maggio varit ett par och att solen just nu går ner strax före kl 21.

Nu till vikten av kommunikation. Om någon av oss hade nämnt sina planer hade jag kunnat tillbringa min trötta söndagskväll framför tvn med mitt påskägg. Men vi missade visst det båda två:)

Stort grattis förresten till min älskling som kommit med till VM! :)

Inga kommentarer: