20 apr. 2011

Grillmästare

Åh vad jag grillar. Häromdagen hade vi mysigt besök av Carro och Zacke, vi grillade oxfilé på balkongen och spelade spel. Carro och jag dominerade över killarna :) Igår köpte jag fläskkotletter på vägen hem från golfbanan och istället för att stå i köket och sprida stekos i hela lägenheten la jag dem på grillen. Mycket godare dessutom! Och så idag blev det grillkorv. Mums. Till och med jag tycker om att laga mat när man kan grilla :)

Idag har jag slagit en massa vita bollar på rangen, tränat puttning och försökt vänja mig vid känslan med de nya wedgarna. Inte helt lätt, de går längre vid chipparna än vad jag är van vid. Ni skulle ha sett igår, jag hade svårt att pricka greenen trots flera försök på ett hål eftersom bollen flög så långt hela tiden :)

Nu på kvällen blev det en löprunda runt ån. Jag flög fram! Skönt när det är så, man vet ju att det nästa gång kan det vara som att släpa på betongskor.

Imorgon blir det träning och spel på Vesterby. Ålands juniorer ska vara där under helgen och jag passar på att spela några rundor och sno lite tid från coach Niklas.

Inga kommentarer: