30 apr. 2011

Cobra vs Ping

Godmorgon!

Tänkte skriva lite om slaglängderna... Jag har ju nya klubbor, Cobra S2 Forged. De känns kanon, och funkar helt klart eftersom jag har spelat så bra på sistone :) Det finns dock en liten hake med att byta från Ping till Cobra och det är att loften på klubborna är olika. Pitchingwedgen från Cobra har mindre loft än pitchingwedgen från Ping och så fortsätter det genom hela setet. Det skiljer runt 3-4 grader, alltså blir Cobras pitchingwedge nästan som Pings järnnia. Hoppas ni hänger med :) Detta betyder i alla fall att jag slår nästan en klubba längre än med gamla setet och nu krävs det väldigt mycket träning för att jag ska lära mig de nya måtten. Jag vill ju veta exakt på metern hur långt bollarna flyger under normala förhållanden, och sedan får man ta in väderförhållanden, banans egenskaper och hur svingen känns. Så är det - nu ska jag sticka till gymmet :)


Bild: Lotta Ringqvist

Inga kommentarer: