13 apr. 2009

Glad Påsk!

Borta bra men hemma bäst.. Efter två veckor i Thailand var det skönt att komma hem och få andas frisk, svalare luft. Tycker vi tajmade in vädret ruggigt bra, när vi åkte var det kallt och regnigt och när vi i lördags landade på Arlanda var det detta underbara vårväder! I Thailand var det som vanligt några grader varmare än 30, och dagligen kom det ett åskoväder med ösregn. 18 hål i värmen kändes som 36, men trots det tycker jag att spelet gick bra. Sista dagen blev scoren 68 (-3), vilket var ett kvitto på att jag utvecklats.. Vi hade det väldigt bra även utanför golfbanan med ormfarmsbesök, turen till Phi Phi-öarna och många massager. Sista dagarna var vi riktigt less på thaimaten så vi hamnade på Harrys (!) och käkade stora köttbiffar istället för stekt ris och pad thai..:)

Lagom jetlagad som jag är vaknade jag vid 7 imorse och stack till Vesterby för årets premiärrunda där. Måste säga att greenerna och skicket överlag är riktigt bra! Nu blir det en sväng till gymmet och sen är risken stor att jag hamnar på Storans uteservering ikväll..:)
Glad Påsk!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också spelat men på Norra... en birdie lyckades jag peta i.. fredag blir nog golfdag... Är du där då? hadet/johnny