21 apr. 2009

Äntligen igång

Tisdag = inspel. Så även idag.. Efter en snabb uppvärmning gick vi ut och spelade 18 hål. Banan är i fint skick och särskilt sista nio är kul och omväxlande golfhål. I Thailand och hemma på Landeryd har greenerna varit relativt mjuka, så de första hålen lämnade jag alla chippar fem meter långa.. Sådär bra känsla, men det tog sig snart..:) Efter en god lunch tränade jag på rangen, filmade svingen och nötte vidare på ändringarna. Hade tappat lite på de positioner som Niklas och jag ändrat, men efter några slag satt det där igen. Vidare till övningsgreenen för en halvtimmes puttning och sedan ett snabbt ombyte och en timmes träning på gymmet..

En sån här tävling skiljer sig en del från de vanliga, eftersom vi är så få spelare och hela veckan blir mer som ett sponsorevent. Därför var det nu på kvällen spelarpresentation. Espana espana, 19.30 var tiden som alla skulle vara, och också var, på plats men först en timme senare drog det hela igång. Då hade vi stått där och huttrat, druckit fem glas apelsinjuice och fått ont i fötterna av pumpsen.. Femtio minuter senare var presentationen och talen på spanska slut och Carin och jag slängde i oss en snabb middag på hotellets restaurang.. Ännu en middag på spansk middagstid = runt kl 22..:)

Imorn ska jag upp relativt tidigt och träna. Det är bra förhållanden och jag är riktigt spelsugen, så då är det lika bra att passa på. På eftermiddagen ska jag sedan spela pro-am.. Och på kvällen blir det ännu en cocktailtillställning. Det är hur som helst väldigt kul att äntligen vara igång med tävlandet! Jag är så glad att kroppen är hel, klubborna funkar som de ska och att jag mår väldigt bra i övrigt.

Det är grymt kul att träffa alla tjejerna igen. Mycket snack blir det! I Schweiz om två veckor lär det bli ännu mer snack eftersom det då är 80 tjejer till, förutom vi som är här...:)

Inga kommentarer: