1 sep. 2008

Hemma i Söndermarken

Åkte färja hem från Finland inatt och fick sällskap av grabbarna som spelat SAS Masters Tour på Aura i Åbo. Det var väldigt blandade känslor bland oss, allt ifrån deras lyckliga vinnare Jens (första stora vinsten, grattis!) till bottenskrapet där bla jag ingick som bara spelat i två dagar. Trevligt blev det i alla fall och jag lärde mig hur man spelar Black Jack även om jag inte satsade en enda euro själv. Sånt spel är inget för mig...:)

I bilen på vägen hem till Linköping hade jag sällskap av en sovande Raf, Noceras caddie. Precis när vi skulle svänga av vid avfart 113 passerade vi Robin och Steve i vår tourbuss, med alla skyltar, västar och annat som är för stort eller tungt för att flygas. Känns konstigt att se de två i min hemmamiljö! Steve gick tidigare caddie till just Nocera och kommer från Australien, medan Robin är vår allt-i-allo. Jag är hur som helst glad att jag kunde svänga av och få tillbringa 24 timmar hemma innan det imorgon bitti bär av till Skåne. Möte med Puma, spel, träning och Pro-Am väntar innan tävlingsstarten på Simons GK i Danmark på fredag.

Tränade på Campushallen på eftermiddagen och passade på att heja på brorsan på vägen hem. När jag gick genom universitetets korridorer kände jag hur glad jag är att jag spelar golf och slipper sitta inomhus med en trave böcker eller klistrad framför datorn. Uh, jag bara ryser vid tanken på hur illa det pluggandet skulle passa mig idag. Hellre tillåta mig själv att bli en korkad sportfåne, som i alla fall är lycklig...:) Men jag är mycket stolt över dig Kalle och riktigt imponerad av hur duktig du är! kram kram

Inga kommentarer: