24 sep. 2008

Caddietävling

Igår eftermiddag var för ovanlighetens skull caddiesarna i största fokus, dags för årets caddietävling. Lottade i tremannalag spelade de scramble och vi spelare försökte sköta deras vanliga jobb, att bära bagen, göra rent bollen, läsa linjerna, hålla spelaren på bra humör och en himla massa annat... Hjälp, det är inte lite att hålla koll på! Men kul var det, alla var på superhumör och det vrålades högt när någon satte en putt. Efteråt åt vi BBQ-buffé och diverse priser delades ut. Jag är jättebesviken att Andy inte vann "Snyggast klädda caddien". Istället gick priset till vår vän fransmannen... Nya tag till nästa år, då ska vi matcha våra kläder ännu mer!!

Den här veckan har han som normalt gör våra banguider hoppat av, så när alla kom hit igår fanns det inga böcker! Jag klarade Pro-Amen med hjälp av Andy, min lasermätare och att jag har spelat här två gånger tidigare. Men vi kan inte spela en hel tävling utan banguide, så några av caddiesarna gav sig ut på banan och mätte in alla hål. Kvällen och natten ägnade de sedan åt att kopiera, klippa och sätta ihop 120 böcker. När jag insåg hur mycket jobb de hade framför sig hoppade jag in som hjälp vid 10-snåret och först vid ett inatt var vi klara. Fatta så mycket jobb det är att göra dessa böcker. Jag kommer aldrig mer att klaga om det är något litet fel eller om den är lite försenad!!

Nu ska jag sticka ut och träna. Imorn startar jag på morgonen och spelar med Marianne Skarpnord från Norge. Det ska bli jättekul, hon och hennes caddie Petter är kanon.

Ciao!

Inga kommentarer: