6 maj 2008

Turkiet

Som golfproffs får man resa över hela världen och bo på alla möjliga typer av hotell. Den här veckan har vi hamnat på ett überlyxigt all-inclusive i Turkiet. Som all-inclusive-rookie har jag under den här första dagen försökt förstå att allt faktiskt är gratis. Minibaren på rummet brukar jag i normala fall inte ens öppna eftersom allt är svindyrt, men nyss tog jag en flaska vatten (slog på stort! =)). Några som är glada över den fria drickan i baren är caddiesarna. 11 av 10 är redan kraftigt alkoholiserade så gissa om de passar på! =) I övrigt finns det på hotellområdet mer poolvatten än det gör i hela Simhallen hemma, en massa tennisbanor och restauranger och halva Rysslands befolkning.

Spelade in banan idag... och kom fram till att jag ska slå långt och rakt. Vissa hål skulle passa in på Kungsbanan på Åland. Imorn är det Pro-Am och det ska bli riktigt skönt med ett inspelsvarv till. Tänkte klämma i en HIO till, har ju börjat vänja mig vid champagne nu efter både vinst och HIO under de senaste veckorna...=)

2 kommentarer:

Petter sa...

Lycka till i Turkiet!!
Ett par frågor, hur avgörs startordningen? Är det bara lottning, eller påverkar ranking något? Går man i ledarboll redan andra dagen?
Hoppas att det går bra för dig nu, följer dig med live scoreboarden =)

Petter sa...

Härlig förstadag! Kul med 2 slags ledning och den enda under par!
Kör på nu å dra ifrån =)