8 maj 2008

Ledning

Ikväll har jag fått frågan säkert tusen gånger, iaf nästan, hur jag kunde spela så bra på den svåra banan. För den är svår, riktigt smal och knepig. Jag har inget svar mer än att Andy och jag hade grymt kul, vi hade oslagbart fokus vid alla slag och följde spelplanen hela vägen. Jag tänker göra mitt bästa för att fortsätta likadant imorn, full av ödmjukhet inför uppgiften!

Jag gjorde mitt livs svåraste tv-intervju idag. Med kameran några decimeter från ansiktet skulle jag svara på den engelska journalistens engelska frågor, på svenska!! Det började... sådär... Första frågan var " What do you think about the course", och jag skulle då alltså svara typ "jo, jag tycker den är en av de svåraste vi spelat blabla bla...". Grejen är att jag bröt ihop av skratt direkt, det kändes så fel att stå där och prata svenska med fyra personer som inte fattade nåt av vad jag sa. Omtagning, och jag bestämde mig för att fästa blicken vid sidan om journalisten, och med full koncentration lyckades jag hålla mig någorlunda vanlig, hoppas jag. Ni som känner mig väl vet att när jag väl börjar skratta kan det ta en stund innan det går över, så att jag kunde hålla mig var faktiskt nästan en lika bra prestation som spelet på banan! =) Har för övrigt ingen aning varför de ville ha intervjun just så, men det blir säkert nåt kul!

Nu ska jag sova, för imorn ringer klockan 5.30. Usch så tidigt!! Teetime 7.50... På eftermiddagen blir det nog lite tennis och solning! Ha det så bra hemma i soliga (?) Linkan!!

Inga kommentarer: