12 maj 2008

SEGER!

Shit, jag har knappt hunnit smälta det än. Den målsättning som jag satte upp för fyra år sedan när jag började satsa, uppnåddes igår. Vinst på Europatouren! Jag är så lycklig och jättestolt men har knappt ord att beskriva hur det känns.

Veckan började dåligt, på tisdagens inspelsvarv spelade jag som en kratta, tyckte banan var omöjlig och var allmänt irriterad och ville helst åka hem. Under Pro-Amen på onsdagen kändes spelet bättre, men jag förstod ändå inte hur jag skulle ta mig runt med hedern i behåll. På kvällen bestämde Andy och jag att varje slag skulle slås med 100% fokus och med rejäl beslutsamhet. Sagt och gjort, torsdag kl 12.20 slog jag första slaget och sen rullade det bara på. Bra golf utan egentliga misstag i kombination med noll oflyt var vinnarreceptet. Med en caddie som Andy blir golfen dessutom så mycket lättare och roligare. Den här vinsten var ett riktigt lagarbete! Att vi vann med 12 slag, näst bäst genom historien efter en viss Laura Davies, kan jag inte förklara. Och det behöver jag egentligen inte heller. Jag tänker bara njuta.

I min omgivning har jag väldigt många människor som stöttar mig på olika sätt och underlättar livet och golfen. Tack till alla er!

Mamma och pappa - TACK för allt. Ni är bäst!
Kalle, världens underbaraste bror!
Andy, fy faan vad du är bra din galne t....;)
Niklas - i min kappsäck ligger en flaska champagne, den är du värd! Jag kan skicka den med postiljonen och be att han lägger den i trunken tillsammans med tacon. ;) Tack, du är grym!
Ann, tack för alla sms!
Alla kompisar, nu är det väl lite mer ok att jag aldrig är hemma? :)
Mina sponsorer som gör det möjligt för mig att spela golf på heltid - tack!!

Kerstin - jag spelade för dig. Oändligt många kramar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Lotta! Mycket bra gjort. Hoppas att resten av säsongen går lika bra.

Anonym sa...

Typ bäst!!! Fränt...ja allt. Grattis